Siemens

Siemens, Türkiye’nin demiryollarını modernleştiriyor

Siemens, Türkiye’nin demiryollarını modernleştiriyor

10.08.2016
  • Samsun'dan Kalın'a ana hat demiryolu için sinyalizasyon teknolojisi
  • Dört saat kısalan yolculuk süresi
  • Hizmete açılış 2017'nin sonunda

Siemens, Samsun'dan Kalın'a yaklaşık 380 kilometrelik ana hat demiryolu için sınıfının en iyisi sinyalizasyon teknolojisini sunacak. Hat Karadeniz'deki Samsun Limanı'nı Orta Anadolu'daki demiryolu kesişim noktası Kalın'a bağlayacak. Sinyal ekipmanlarının modernleştirilmesi azami hızı 70 km/s'den 120 km/s'ye çıkararak, Samsun ve Kalın arasındaki yolculuk süresinin dokuz saatten beş saate inmesini sağlayacak. Hattın 2017'de hizmete alınması planlanıyor.

Siemens 31 istasyonu kapsayan demiryolu hattı için Trackguard Westrace elektronik anklaşman sistemleri, makas motorları, hemzemin geçit teknolojisi, iletişim teknolojisi ve ETCS (European Train Control System) 1. Seviye tren kontrol sistemi sunuyor. Sözleşme Samsun'da bulunan operasyon kontrol merkezinin ekipmanlarının teminini de kapsıyor. Geçtiğimiz yıllarda da Siemens, İstanbul Metrosu'nun 1. Hattı gibi birçok güzergaha sinyal ve operasyon kontrol teknolojileri sunmuştu. İstanbul Metrosu'nun 1. Hattının toplam 25 kilometreye uzatılması sırasındaki otomasyon da Siemens tarafından sağlanmış ve 2012'de hizmete açılmıştı. Ana demiryolu hattı ulaşımında Siemens, Bandırma-Menemen güzergahının yanı sıra Türkiye'nin en önemli yüksek hızlı tren hatlarından biri olan, endüstri merkezi Konya ile başkent Ankara arasındaki hat için de ETCS sinyalizasyon teknolojisi sundu. Siemens ayrıca 2013 yılında hizmete açılan Marmaray Tüneli'nin sinyalizasyon ve kontrol teknolojilerini de sağladı. Tünel dünya çapında en büyük trafik altyapı projelerinden birinin omurgasını oluşturuyor. İstanbul Boğazı'nın altından geçerek İstanbul'un Avrupa yakasındaki demiryollarını Asya yakasındakilere bağlıyor.

10.000 kilometreyi aşkın Türk demiryolları ağında yılda yaklaşık 150 milyon yolcu taşınıyor. Demiryolu ağının %10'undan daha azı çift hattan oluşuyor. Türkiye, ulaşım ve lojistik sektörlerini güçlendirmek üzere demiryollarından sağladığı ekonomik getiriyi artırmayı hedefliyor. Marmaray, yüksek hızlı demiryollarının uzatılması ve demiryolu istasyonlarının modernleştirilmesi gibi projelerle, Türkiye Devlet Demiryolları şirketi gelecek yıllar için somut hedefler belirliyor. Beş yıllık plana göre 2018 sonuna kadar demiryolu ağının 8.770 kilometreden 10.556 kilometreye çıkarılması ve yüksek hızlı tren ağının 888 kilometreden 2.496 kilometreye uzatılması planlanıyor. Bu hedefler demiryolu teknolojisi satın alımları ve inşaatı için yaklaşık 20 milyar Avro'luk yatırım gerektiriyor.

Facebook Twitter Bizi takip edin
Alternate Text Siemens News