Siemens

Bangkok Green Line hattı için ilk metro fabrikadan çıktı

Bangkok Green Line hattı için ilk metro fabrikadan çıktı

19.06.2018

Bangkok'un Green Line hattı uzantısı için 22 adet yeni 4'lü tren setinin ilk metro tren seti imal edilmiş olup, Tayland'a sevkiyata hazır bulunmaktadır. Trenin Ankara, Türkiye'deki Bozankaya fabrikasında üretimine Nisan 2017'de başlanmıştır. Bugün, yani sadece on dört ay sonra Siemens, Bozankaya ve Bangkok Toplu Taşıma Sistemi Kamu Hizmetleri Şirketi (BTSC) ilk trenin fabrikadan çıkışını kutlamaktadır. 140 ton ağırlığındaki metro treni, fabrikasından Türkiye'deki Borusan-Gemlik limanına olan yolculuğuna Haziran ayı sonunda başlayacaktır. Fabrikadan trenin nihai varış yerine olan toplam mesafe 15.000 kilometre civarındadır ve bu mesafe yaklaşık altı haftada katedilecektir. Tayland'ın Laem Chabang limanına varış tarihi olarak Ağustos 2018 planlanmaktadır ve bunu, Bangkok'taki Green Line hatlarında yapılacak test sürüşleri dahil olmak üzere, Bangkok'taki statik ve dinamik devreye alma işlemleri takip edecektir. Trenler mevcut BTS Skytrain sistemi ve uzatmalarında çalışacaktır ve hatların kapasitesinin günde bir milyon yolcu değerinin üzerine çıkarılmasına yardımcı olacaktır.


Siemens Ulaşım Bölümü CEO'su Sabrina Soussan konuyla ilgili olarak şu açıklamalarda bulunmuştur: "Treni, yolcu deneyimini en üst düzeye çıkarmak ve Bangkok'un Green Line hattı boyunca maksimum işletme hacmini garanti etmek üzere tasarlamış bulunmaktayız. Araç gövdesi yenilikçi yapısı, enerji tüketimini azaltmakta ve optimize edilmiş bir iç mekan yerleşimi sunarak yolcu kapasitesini artırmaktadır. Vagonların her bir yanındaki dört adet kapı, yolcuların trene hızlı biniş ve inişine olanak vererek istasyonlarda bekleme sürelerini kısaltmakta ve sistem kapasitesini artırmaktadır. Yolcu konforu, özellikle etkili ve yüksek performanslı bir iklimlendirme sistemi ile pekiştirilmektedir."


Siemens ve Bozankaya, yüksek yolcu kapasitelerini ferah, davetkar ve samimi bir ortamla birleştiren bir iç mekan tasarımı geliştirmiştir. Kesintisiz yatay tutunma boruları, en yüksek ergonomik standartları karşılarken bir yandan da trenin akıcı dış tasarımını yansıtmaktadır. Zemin kaplamaları, farklı renkler sayesinde giriş ile oturma/ayakta durma alanları arasında görsel bir farklılaştırma sağlamakta, böylelikle yolcu akışını iyileştirmektedir. Alanları birbirinden ayıran hava perdeleri, göze çarpan bir BTS logosu taşımaktadır. Her bir oturma alanında yedi adet birbirine bitişik koltuk yer almaktadır. Tekerlekli sandalye alanları, zemin kaplamasına eklenen resim yazılarla kolaylıkla tespit edilebilmektedir.


Görsel açıdan vurucu aydınlatma alanları, kabin tasarımının bütünleşik bir parçasıdır. Konsept, LED teknolojisini içermektedir. Her aydınlatma elemanı, trenin işletim yönüne bağlı olarak, aydınlatma rengini beyazdan kırmızıya dönüştürebilmektedir.


Mayıs 2016'da Bangkok Toplu Taşıma Sistemi Kamu Hizmetleri Şirketi (BTSC), 22 adet dörtlü metro treni teslimatı için Siemens ve Türk toplu taşıma aracı imalatçısı Bozankaya konsorsiyumuna bir sipariş vermiştir. Ayrıca Siemens 16 yıl süreyle trenlerin bakımını üstlenecektir. Green Line uzatması trenlerine yönelik olarak Siemens'in kapsamı bojiler, cer ve frenleme sistemleri ve yardımcı sistemlerin yanı sıra proje yönetimini, tasarımı, mühendisliği ve trenlerin devreye alınmasını içermektedir.


Söz konusu alım, BTSC'nin mevcut Green Line hattına ve onun Doğu ve Kuzey yönündeki uzatmasına daha fazla tren ekleme girişiminin bir parçasıdır. Azami 80km/saat hıza sahip bu trenler 112 koltuğa ve izdiham yükünde 1.460 ayakta yolcu kapasitesine sahiptir. Siemens, trenlerin yanı sıra söz konusu Green Line uzatması için demiryolu elektrifikasyon sistemi de teslim etmektedir.


Siemens Ulaşım Bölümü, Bangkok için daha sonraki uzatmalara zemin teşkil eden ilk üç yüksek kapasiteli raylı toplu taşıma sistemini anahtar teslim olarak tasarlamış ve uygulamıştır. Siemens'ten tedarik edilen, 35 adet dörtlü treni kapsayan, başlangıçta 23 kilometre uzunluğundaki BTS Skytrain yükseltilmiş sistemi 1999 yılında Tayland'da inşa edilen ilk hızlı taşıma sistemidir. Sistem daha sonra yaklaşık 13 kilometre uzatılmıştır. Halihazırda mevcut iki uzatma, Sukhumvit attının güneyinde yedi istasyon ile 13 kilometre ve Sukhumvit hattının kuzeyinde 16 yeni istasyon ile 19 kilometre olmak üzere hatta 32 kilometre daha ilave etmiş ve ağın toplam uzunluğunu yaklaşık 68 kilometreye çıkarmıştır.


Siemens tarafından 2004'te teslim edilen ikinci anahtar teslim raylı toplu taşıma sistemi; 18 istasyonu ve 19 adet üçlü treni kapsayan, 20 kilometre uzunluğundaki MRTA Blue Line, Tayland'ın başkentindeki ilk metrodur. Hat bugün 19 ilave istasyonla 28 kilometre daha uzatılmaktadır ve Siemens bu kısım için 35 adet üçlü metro trenini, sinyalizasyon sistemini, cer gücü teminini ve depo ve atölye için komple ekipmanı içeren bir anahtar teslim sistem tedarik etmektedir. Buna ek olarak Siemens on yıl süreyle raylı taşıma sisteminin bakım hizmetlerini yerine getirecektir.


Siemens ayrıca 9 banliyö trenini içeren üçüncü anahtar teslim raylı toplu taşıma sistemi olan ve 2010 yılında işletmeye giren Havalimanı Raylı Sistem Bağlantısı'nı da teslim etmiştir. Aralık 2017'de Siemens; Bangkok, Tayland'daki Suvarnabhumi Havalimanı için 6 adet VAL tipi ikili treni içeren Airval Tam Otomasyonlu Yolcu Taşıma sistemini teslim etmek üzere ilave bir raylı toplu taşıma sistemi siparişi almıştır.


Facebook Twitter Bizi takip edin
Alternate Text Siemens News